Dzięki Przemek. Kilka dni "zdjęciowych" dało mi obszerny materiał - mogę więc pozwolić sobie na takie zestawienia i odrobinę własnej satysfakcji. A ma przecież znaczenie nasz indywidualny punkt widzenia, nie zawsze związany z efektem spektakularnym - czasem to tylko mały niuans, który nadaje szczególnego charakteru powstałemu obrazowi. Dobrze to obaj rozumiemy.
MAK 150/1800, TK-1.65x, kamerka Firefly 03M (mono) z filtrem pomarańczowym Baadera, Registax 6, (mozaika Microsoft ICE).
Załącznik:
PtolemaeusAA,Rupes Recta,Deslandres_19.07.2014r_MAK150TK1.65x_mozaika60%.jpg [ 303.75 KiB | Przeglądane 7057 razy ]
Doskonałe warunki pogodowe panujące nad ranem 19 lipca br. zaowocowały udaną sesją zdjęciową, na podstawie której powstała szeroka, dziesięcioelementowa mozaika środkowej partii terminatora. Jej fragment posłużył mi do zobrazowania niewielkich niuansów oświetleniowych; powstała składanka trzech fragmentów zdjęć z 18-ego, 19-ego i 20-ego lipca, przedstawiająca bardzo charakterystyczny obszar wschodnich rubieży Mare Nubium: Rupes Recta, Arzachel, Deslandres i Walther. Struktury oświetlone są światłem właściwym dla ostatniej kwadry (również dzień przed i dzień po trzeciej kwadrze).
Załącznik:
xRupes Recta,Deslandres,Walther_18_19_20.07.2014r_MAK150TK1.65x_Firefly_Orange_skład65%.jpg [ 356.03 KiB | Przeglądane 7057 razy ]
Odnosząc się do całkowicie statycznych i niezmiennych w czasie tworów powierzchniowych, zwracam uwagę na to co różnicuje ich obrazy, co wprowadza namiastkę dynamiki w ich kształcie, co sprawia, że patrząc na nie, możemy odczuwać rodzaj malarskiej, a czasem nawet rzeźbiarskiej, estetyki. Ciekawe, czy podzielicie mój punkt widzenia?