Postanowiłem założyć ten temat gdyż spotkałem się już z takim czymś kilkukrotnie i jak się okazało warto walczyć o swoje prawa . Kilka dni temu dostałem rachunek z orange i jak zobaczyłem kwotę jaką mam zapłacić to kopara mi opadła,okazało się ,że telefon (system android) pomimo tego, że wyłączone były dane w tle, sieć komórkowa, automatyczne aktualizacje i zainstalowany był soft ,który miał tego uniemożliwiać, w ciągu dwóch dni pobrał sobie aktualizacji o łącznej wartości ponad 1100zł. Postanowiłem, że tak tego nie zostawię napisałem do Orangę reklamację , i ku mojemu miłemu zaskoczeniu reklamacja w ciągu trzech dni została rozpatrzona pozytywnie i całe naliczenie za połączenia z internetem zostały anulowane , jak widać warto walczyć. Jeżeli ktoś będzie miał podobną sytuację to wklejam treść reklamacji jaką napisałem do Orange, może się komuś przyda.
Katowice dnia 3.03.2013
Witam
Pragnę złożyć reklamację dotyczącą mojej ostatniej faktury z Orange z 1/03/2013
Faktura owa opiewa na kwotę 1346,53 zł z czego ponad 1100zł stanowią opłaty za połączenia internetowe (Przesyłanie danych - Internet 1151,04 zł wyłącznie w dniach 21 , 22 luty 2013), stanowiąc tym samym koszty przekroczenia limitu danych w abonamencie (o czym nie zostałem poinformowany, gdyż jako świadomy użytkownik smartphone’a marki HTC zablokowałbym w tym momencie możliwość korzystania z usług internetowych, aż do nowego okresu rozliczeniowego). zaznaczając jednocześnie iż telefon ustawiony jest tak ,żeby z internetem łączył się tylko i wyłącznie przy użyciu sieci WiFi ,dane w tle są wyłączone, podobnie jak sieć komurkowa, dodatkowo zainstalowana jest aplikacja APN onoff , która automatycznie blokuje łączenie się z internetem za pomocą sieci komórkowej
Natychmiast udałem się do salonu Orange aby wyjaśnić dlaczego i za co została naliczona taka kwota Oczywiście nikt nie mógł mnie o niczym poinformować i zostałem skierowany do biura obsługi – zadzwoniłem tam i również niczego się nie dowiedziałem ponieważ pracownicy nie mają dostępu do takich danych. Poprosiłem konsultantkę o złożenie w moim imieniu reklamacji, którą pan z BOK w moim imieniu złożył i miało przyjść do 24 godzin potwierdzenie w formie sms jednak nie dostałam żadnego fizycznego potwierdzenia rozpoczęcia procesu reklamacji więc postanowiłem napisać ją sam i zachować wszystkie dane gdyż jak mi wiadomo Orange ma 30dni na rozpatrzenie moich roszczeń w przypadku braku odpowiedzi w tym czasie będzie to oznaczać rozpatrzenie mojej reklamacji na moją korzyść.
Podstawą mojej reklamacji jest niepoinformowanie mnie w żaden sposób o przekroczeniu kwoty abonamentu. Nie dostałem żadnego sms’a ani nie zostałem poinformowany o wyczerpaniu limitu jaki posiadam na transfer danych. Transfer za który zostały naliczone pieniądze nie był prze ze mnie zlecony i nie mogę w żaden sposób uzyskać informacji jak do tego doszło. Pan z BOK z, którym rozmawiałem zaproponował mi dodtkowy pakiet za 9zł na 300MB na internet na co się zgodziłem ,ale nie dostałem żadnego potwierdzenia.
Proszę o uznanie moich roszczeń dotyczących anulowania opłaty za usługi internetowe z dni 2013.02.21 i 2013.02.22 na kwotę 1151,04 zł z wyżej wymienionych powodów.Proszę jednocześnie o przełożenie terminu spłaty faktury do czasu rozpatrzenia powyższej reklamacji .
Orange NIE INFORMUJĄC w żaden sposób nalicza wielkie rachunki nad którymi nie ma żadnej kontroli – w dodatku w tajemniczy sposób sam sobie ustala kiedy blokuje połączenia. Jestem rozgoryczony takim postępowaniem i nie zamierzam tej sprawy pozostawić nawet jeśli musiałbym odwołać się do głównego operatora sieci Orange czy w następnej kolejności do instytucji broniących praw konsumentów.
Mój abonament w Orange ma trwać jeszcze prawie dwa lata i wolałbym zachować dobre zdanie o tej sieci, bowiem jestem Waszym abonentem już ponad 7 lat i jak dotąd nasza współpraca przebiegała bez jakichkolwiek problemów jednak w przypadku takiego traktowania klienta, który ma abonament i płaci regularnie rachunki jestem skłonny zrezygnować z umowy nawet kosztem zapłaty kary umownej zawartej w umowie. Wierzę jednak, że Orange ma na celu również dobro konsumenta i zatrzymanie go przy sobie na następne kilka lat, proszę więc o pozytywne rozpatrzenie mojej reklamacji i kontakt w celu pomyślnego rozwiązania tego problemu.
Jednocześnie proszę o uruchomienie od nowego okresu rozliczeniowego pakietu 300MB za 9zł i ustawienie blokady automatycznie blokującej dostęp do Internetu po przekroczeniu pakietu zawartego w abonamencie.
Z wyrazami szacunku
Grzegorz Czernecki
Nr Telefonu: xxxxxxxxxxxxxx Adres email: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Nr konta: xxxxxxxxxxxxxxxx
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Orange adresu e-mail w przypadku przesłania zgłoszenia
_________________ Moje Fotkitel.512174124 , 511960672 gg: 11790876 e-mail: grzegorzczerneckiastro@interia.plTS APO 102/520 f5.1, EQ6R, QHY294M Pro, ZWO ASI 290 MM Mini, Canon EOS 550D. ------------------------------------------------------------ https://drive.google.com/file/d/18pMRcxQoFbOvi1dYEZwy3l8hyanneo3k/view?usp=sharing
|