"Wyłącznie i konkretnie" to może ktoś inny, gdyby jednak nie

to tu jest opis regulacji luzu na osi DEC montażu HEQ5.
http://geonik.homeip.net/home/Workshop/HEQ5Declinationbacklashelimination/tabid/143/Default.aspxŚruby oznaczone na czerwono to śruby blokujące. Te małe, oznaczone na czarno, to regulacja luzu pomiędzy ślimakiem i ślimacznicą. Regulacja w osi RA przebiega dokładnie tak samo tyle, że aby dostać się do drugiej śrubki regulacyjnej trzeba odkręcić plastikowy panel elektryczny (gniazdo pilota, autoguidera, wyłącznik i zasilanie).
UWAGA!
Dokręcanie śrub blokujących powoduje (niestety!) zmianę wcześniejszej regulacji (o ile pamiętam na 'ciaśniejszą') i trzeba to uwzględnić wcześniej. Nie należy z kasowaniem luzu przesadzać bo można 'skasować' przekładnię. Po regulacji nie powinno być wyczuwalnego luzu, ale ślimak powinien chodzić lekko (sprawdzać na kole zębatym współpracującym z ślimakiem i silnikiem).
W najlepszej wierze przedstawiam mój sposób regulacji do wykorzystania
WYŁĄCZNIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ WYKONUJĄCEGO!Procedura:
0. Odkręcić boczną plastikową klapkę kryjącą napędy i koła zębate. Lekko pokręcić kółkami zębatymi na osi ślimaka-kilka stopni lewo-prawo by wyczuć prawidłowy opór pracy.
1. Odkręcić 'panel elektryczny'
2. Odkręcić śruby blokujące
3. Dokonać regulacji luzu przy pomocy śrub regulacyjnych (wykręcając jedną śrubę regulacyjną i wkręcając jednocześnie drugą powodujemy przesuwanie obudowy przekładni razem ze ślimakiem w stosunku do ślimacznicy)
UWAGA Pozostawić pewien 'luz zapasowy'
4. Dokręcić śruby blokujące i sprawdzić ostateczny luz. Jeżeli jest zbyt duży lub koło zębate napędu chodzi ciężko (wykonywać minimalne ruchy lewo-prawo kołem zębatym ślimaka) - wrócić do punktu 2 a w pkt. 3 poprawić 'luz zapasowy'
5. Przykręcić 'panel elektryczny'
6. Uruchomić próbnie montaż i na dużej prędkości sprawdzić czy nie słychać żadnych zgrzytów/trzasków. Jeżeli podczas zatrzymywania/ruszania słychać niepokojące dźwięki to przekładnię należy poluzować! Praca w takich warunkach groziłaby zniszczeniem przekładni.
7. Przykręcić pokrywę boczną
UWAGA: Lepiej zostawić trochę luzu niż zniszczyć montaż/przekładnię. Z mojego doświadczenia wynika, że można znaleźć położenie bez wyczuwalnego luzu i jednocześnie nie blokujące prawidłowej pracy przekładni. Niestety
wymaga to wielokrotnych prób. Przyczyną problemów jest tu 'uboczne działanie' śrub blokujących.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.